Selamat datang ke Blog Berbulu Ku ini!

Leave a comment

January 24, 2015 by Ketua Bulu

Ya memandangkan ini kali pertama aku menulis dengan gaya yang sangat berbulu di dalam blog maka aku berasa sangat gumbira tak terkira-kira.

Oh selama ini bahasa dijaga sedemikian rupa sampai nak sms orang pun jaga tatabahasa dan ejaan macam SPM dulu-dulu…

Tak main lah tulis singkat-singkat macam orang buat servis trengkas tu. Tau tak trengkas tu apa? Singkatan daripada dua perkataan iaitu “Taip” dan “Ringkas”. Maka jadilah “Trengkas” ! Ohho! Apesal pulak huruf “i” tu tiba-tiba jadi huruf “e”? Entahlah…

Memang syok tulis tak guna skrip ni. Dari dulu aku memang suka menulis. Tak payah nak rancang-rancang apekebendenye yang nak kena tulis. Just pegang keyboard dan start menulis.

Sampai boleh kata aku lebih suka menulis daripada bercakap. Kalau menulis, dan tersilap tulis boleh “backspace” balik. Dah kalau bercakap tu dah terlajak cakap, dekat-dekat nak kena saman mulut tu, hah mana nak cari butang “backspace” nye?

Semoga perkongsian aku dalam keadaan berbulu ni mendapat manfaat. Apa guna kalau menulis tak ada manfaat, kan? Habis tu apa manfaatnya aku menulis post ni?

Hampa tak tau ka? Kan hampa dah dapat maklumat baru tu? Apadia? Kan hampa dah tau apa itu “Trengkas”?

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: